joi, 12 iulie 2012

0 2. Tot ce trebuie să știi despre anvelope. - Ultima


Evitarea deteriorităților


Anvelopele se pot deteriora fără ca şoferul să realizeze acest lucru. Dacă
descoperiţi sau suspectaţi
o astfel de problemă, anvelopa trebuie imediat
inspectată de către un service profesionist de anvelope.

Recomandarea noastră:
Evitaţi suprasarcina vehiculului dumneavoastră. Dacă intenţionaţi să şofaţi
supraîncarcat sau la viteze foarte mari, ajustaţi presiunea în anvelope conform recomandărilor făcute de producătorul vehiculului.
Recomandarea noastră:
Nu suprasolicitaţi anvelopele.
Recomandarea noastră:


Verificaţi regulat presiunea
anvelopei.
Suprasolicitarea anvelopelor (viteză excesivă sau suprasarcină) trebuie să
fie evitată. Aceasta are acelaşi efect ca şi sub-presiunea şi poate cauza
deteriorări ireparabile ale anvelopei.
Dacă trebuie să treceţi peste un obstacol, apropiaţi-vă încet de acesta – şi
pe cât posibil într-o pozitie perpendiculară faţă de obstacol. Verificaţi starea
anvelopelor în mod regulat pentru a sesiza deteriorări exterioare cum ar fi
tăieturi, fisuri sau umfături.
Presiunea din anvelope joacă un rol definitoriu în ceea ce priveşte durata
de viaţă a anvelopelor şi performanţele lor referitoare la siguranţă. Presiunile sunt determinate în mod individual funcţie de tipul vehiculului, de către
producătorii acestui vehicul şi al anvelopelor.
Supra- sau sub-presiunea anvelopei reduce capacitatea acesteia de a avea
o aderenţă corespunzătoare. Nu numai că va contribui la o uzură excesivă si
asimetrică a anvelopei, dar va influenţa substanţial şi manevrabilitatea, ceea
ce poate crea pericole îndeosebi la virajele luate cu viteze mari.
Dacă presiunea nu este adecvată funcţie de sarcina încărcată, temperatura
anvelopei creşte datorită flexării sporite a flancului. O temperatură excesivă
poate cauza deteriorări ireparabile ale structurii anvelopei.
Verificaţi presiunea din anvelope la fiecare două săptămâni şi reglaţi-o dacă
este necesar. Ţineţi minte, controlaţi presiunea în anvelope doar când acestea sunt reci, şi nu atunci când sunt calde datorită şofatului. De asemenea,
nu uitaţi să verificaţi şi presiunea roţii de rezervă sau a celei temporare, deoarece se poate întâmpla oricând să aveţi nevoie de ele. Vă rugăm consultaţi
informaţiile suplimentare despre anvelopa de rezervă sau temporară, puse la
dispoziţia dumneavoastră de către producătorul vehiculului.

Importanţa adâncimii profilului
căii de rulare.
Recomandarea noastră:
Deoarece anvelopele uzate sporesc riscul de acvaplanare şi influenţează negativ performanţele de frânare², vă recomandăm insistent să înlocuiţi anvelopele înaintea atingerii nivelului de adâncime minim legal al căii de rulare.
O regulă bună de respectat: înlocuiţi anvelopele de vară la 3 mm, iar cele de
iarnă la 4 mm adâncime rămasă a căii de rulare.³
¹ Diferă de la ţară la ţară.
² Vă rugăm studiaţi graficul de la pagina 9.
³ În Austria, anvelopele de iarnă trebuie sa aibă cel puţin 4 mm adâncime a căii de rulare în momentul când devine obligatorie dotarea cu echipamente de iarnă a vehiculului.
Acordaţi o atenţie însemnată asupra căii de rulare a anvelopei - are un
impact considerabil în ceea ce priveşte perfomanţele acesteia. Este foarte
importantă adâncimea profilului căii de rulare, care în general este reglementat de lege a fi de minimum 1.6 mm¹. Dacă şofaţi având un profil mai puţin
adânc, riscaţi să fiţi amendat sau să primiţi puncte de penalizare rutieră.
Indicatorii de uzură ai căii de rulare ( TWI ) reprezintă un reper important de
apreciere al adâncimii acesteia. TWI sunt nervuri aflate în principalul canal
longitudinal al căii de rulare, distribuite uniform de-a lungul circumferinţei
anvelopei, nervuri care ajung să fie la acelaşi nivel cu profilul căii de rulare
atunci când este atins nivelul minim legal de 1.6 mm al adâncimii profilului. Anvelopele de iarnă Continental
au indicatori de uzură suplimentari
ce indică atunci când adâncimea
profilului a atins 4 mm, deoarece
performanţele anvelopelor de iarnă
scad substanţial sub acest nivel.


Efectuaţi regulat o verificare
profesionistă a anvelopelor.
Aceasta înseamnă efectuarea echilibrării anvelopelor şi a geometriei roţilor.
Efectuarea regulată a echilibrării anvelopelor - de exemplu atunci când
înlocuiţi anvelopele de vară cu cele de iarnă - vă asigură un şofat fără
vibraţii. Nu numai că şofatul va deveni mai confortabil, dar se şi diminuează
uzura anvelopelor şi al suspensiilor vehiculului. Un alt aspect pozitiv: sporiţi
siguranţa dumneavoastră, a pasagerilor vehicului şi a celorlalţi participanţi
la traffc.
Mai devreme sau mai târziu,
trebuie să vă înlocuiţi anvelopele.
Recomandarea noastră:
Asiguraţi-vă că toate anvelopele vehiculului provin de la acelaşi producător
şi au acelaşi profil al căii de rulare.
Momentul când se înlocuieşte o anvelopă este o decizie de care este responsabil proprietarul vehiculului. Acesta trebuie să aibe în vedere factori
precum condiţiile în care a fost exploatată anvelopa, modul cum a fost
întreţinută, inspecţia vizuală şi performanţele dinamicii acesteia. Clientul
trebuie să consulte un service profesionist de anvelope atunci când are
întrebări despre utilizarea anvelopei.
Anvelopele trebuie scoase din uz din diverse motive, cum ar fi uzura acestora până la nivelul minim acceptat, deteriorări sau accidente (pene, tăieturi,
lovituri, fisuri, gâlme, sub-presiune, suprasarcină). Din această cauză, anvelopele, inclusiv cea de rezervă, trebuie să fie inspectate regulat la fiecare
două săptămâni. Inspecţia periodică contribuie foarte mult la prelungirea
duratei de viaţă a acestora. Dacă identificaţi sau suspectaţi o deteriorare,
Continental vă recomandă să apelaţi pentru o verificare profesionistă la un service specializat.

Şoferii trebuie încurajaţi cu tărie să aibă încredere în inspecţia vizuală
pe care o pot face. De asemenea, ei pot identifica orice schimbare ale
performanţelor dinamicii vehiculului, cum ar fi pierderea presiunii, zgomot
sau vibraţii. Acestea pot constitui semnale precum că una dintre anvelope
trebuie înlocuită sau reparată.
Este important să montaţi acelaşi tip de anvelope (marcă şi profil) pe toate
cele patru roţi ale vehiculului, pentru a putea beneficia de manevrabilitate şi
performanţe de frânare foarte bune în orice condiţii de trafic.


Recomandarea noastră:
Asiguraţi-vă că toate anvelopele vehiculului provin de la acelaşi producător
şi au acelaşi profil al căii de rulare.


Aflaţi cât de bătrână este o
anvelopă. - Nu montaţi niciodată o anvelopă
a cărei origine nu o cunoaşteţi.
Durata de viaţă a unei anvelope depinde de o serie de factori precum:
depozitarea, stivuirea, rotirea şi modul de exploatare al acesteia (sarcina,
viteza, presiunea, deteriorările din trafic, etc.). Deoarece condiţiile de exploatare pot fi foarte diferite, stabilirea cu precizie a duratei de viaţă a unei
anvelope nu este posibilă.
Puteţi însă să verificaţi când a fost fabricată anvelopa deoarece majoritatea producătorilor de anvelope utilizează pentru aceasta un sistem comun
de codificare. Puteţi găsi acest cod pe flancul anvelopei. La anvelopele
fabricate după 1999 ultimele patru cifre reprezintă data fabricaţiei. Primele
două cifre dintre acestea patru indică săptămâna fabricaţiei, iar ultimele
două anul fabricaţiei. De exemplu o anvelopă marcată 2207 a fost fabricată
în săptămâna 22 a anului 2007.
Recomandarea noastră:
Toate anvelopele (inclusiv de rezervă) care au fost fabricate cu mai mult de
zece ani în urmă trebuie să fie înlocuite cu anvelope noi, chiar dacă aspectul lor extern este bun sau dacă adâncimea căii de rulare nu atins minimul
acceptat.
Achiziţionarea unei anvelope uzate presupune asumarea unui risc serios,
mai ales atunci când originea acesteia nu o cunoaşteţi sau este nesigură.
Este vorba aici de achiziţionarea de anvelope cu un anumit grad de uzură
sau anvelope ce echipează un vehicul uzat. Anvelopele uzate este posibil
să fi fost expuse unei exploatări, întreţineri sau stocări improprii sau este
posibil să fi suferit diverse deteriorări.
Nu toate deteriorările pe care le are o anvelopă pot fi vizibile în exterior.
De exemplu, reparaţiile improprii sau deteriorările cămaşei interioare pot
fi observate numai dacă anvelopa este inspectată pe partea interioară,
după ce a fost demontată de pe jantă. Un service profesionist de anvelope trebuie să facă o inspectie interioară şi exterioară a anvelopei uzate
înainte de a fi folosită. Dacă se achiziţionează un vehicul la mâna a doua,
anvelopele acestuia trebuie demontate şi supuse aceluiaşi tip de inspecţie
de către un service profesionist.


Imediat ce temperatura a scăzut
sub +7 °C montaţi anvelopele de
iarnă.
Odată cu apropierea iernii, şoferii se confruntă cu schimbări rapide în ceea
ce priveşte starea vremii. Dacă vreţi să vă convingeţi, ascultaţi prognozele
meteo. Meteorologii prognozează o combinaţie de zăpadă, gheaţă, ploaie şi
vreme uscată. Pentru a face faţă acestor condiţii diverse de drum, şoferii au
nevoie de anvelope de iarnă pe care se pot baza.
Aşadar, ‘dacă termometrul arată sub +7 °C – e vremea ca anvelopele
dumneavoastră de vară să-şi ia concediu.’ Iarna, drumurile vor fi în mod
normal ude şi alunecoase, iar anvelopele de iarnă pot asigura o mult mai
bună aderenţă în aceste condiţii decât anvelopele de vară. Pentru propria
dumneavoastră siguranţă, vă recomandăm să vă montaţi anvelope de iarnă
Continental înaintea începerii sezonului rece.



ContiComfortKit: Alternativa unei
roţi de rezervă.
ContiComfortKit este o alternativă
convenabilă şi inovativă de înlocuire a roţii de rezervă. Conţine
un compresor la 12V şi un lichid
special de etanşeizare – ambalate practic într-o geantă de
intervenţie. Cu ContiComfortKit
penele obişnuite de cauciuc,
cum ar fi cele cauzate de cuie
sau obiecte similare, pot fi temporar reparate iar anvelopa reumflată.
Odată etanşeizarea efectuată, puteţi continua să şofaţi maximum 200 km,
după care va trebui să apelaţi la cel mai apropiat service care vă poate oferi o
soluţie permanentă. Anvelopa lipită va avea nevoie de o reparaţie profesionistă
sau va fi înlocuită. Nu depăşiţi viteza de 80 km/h după ce aţi lipit-o cu Conti- ComfortKit


Toata sursa a provenit din cartea Tot ce trebuie să știi despre anvelope.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Anvelope - Totul despre Anvelope Copyright © 2011 - |- Template created by Anvelope Romania - |- Powered by Blogger